Racons


Que és el treball per racons?

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu o simbòlic.
La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.

Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatge.

El treball per racons té en compte els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials del nen, ja que en aquestes etapes els nens es manifesten de manera global.

Amb el treballs per racons aconseguim:

-Atendre a cada nen de manera individual, respectant els seus interessos i ritmes d’aprenentatge.
-Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic,social...
-Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen.
-Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
-Educació en valors: Respecte, tolerància, col.laboració, ajuda, educació...
-Potenciar les interrelacions.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada